Isiemme synnit -perusidea
+3
Harkkari
Mestari Bates
doc_cthulhu
7 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Kappas miniläppärin automaattisesti kirjautuva account olikin Russell. Hauskaa...
Harkkari- HeviUser
- Viestien lukumäärä : 238
Ikä : 40
Quote : Minulla ei ole lupaa.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Jooops. Tuota toimivuutta minäkin mietin, että miten se menee. SW ei o tuttu systeemi, mutta useimmiten ne on aika vähän sellaisia taviksia tukevia systeemeitä. Mutta jos nopan heittely pyssyn/miekan heiluttelulta jätetään sivuun, niin toisaaltahan se voi palvellakin tarkoitustaan.
Koetan Late saada huomenna tuon suvun perushistorian tulemaan sinne asti. Jos jaksan niin värkkään tarkemmat tiedot sekaan myös. Katsellaan sitten ennen julkaisemista muille, että toimiiko vaiko ei. Tietenkään tarkkaa historiaa ei kannata pelikavereille kertoa, mutta sellainen, mikä on/voi olla kaupungissa asuvien ihmisten tiedossa.
Koetan Late saada huomenna tuon suvun perushistorian tulemaan sinne asti. Jos jaksan niin värkkään tarkemmat tiedot sekaan myös. Katsellaan sitten ennen julkaisemista muille, että toimiiko vaiko ei. Tietenkään tarkkaa historiaa ei kannata pelikavereille kertoa, mutta sellainen, mikä on/voi olla kaupungissa asuvien ihmisten tiedossa.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Mestari Bates kirjoitti:Jooops. Tuota toimivuutta minäkin mietin, että miten se menee. SW ei o tuttu systeemi, mutta useimmiten ne on aika vähän sellaisia taviksia tukevia systeemeitä. Mutta jos nopan heittely pyssyn/miekan heiluttelulta jätetään sivuun, niin toisaaltahan se voi palvellakin tarkoitustaan.
Ajattelin joka tapauksessa käydä sen säännöstön tarkkaan läpi ja vähän laajennella ja lainailla sitä haluamaani suuntaan. Voisimme myös kokeilla ns. "social combatia" jos on liian hämmentävää muutoin.
Mestari Bates kirjoitti:Koetan Late saada huomenna tuon suvun perushistorian tulemaan sinne asti. Jos jaksan niin värkkään tarkemmat tiedot sekaan myös. Katsellaan sitten ennen julkaisemista muille, että toimiiko vaiko ei. Tietenkään tarkkaa historiaa ei kannata pelikavereille kertoa, mutta sellainen, mikä on/voi olla kaupungissa asuvien ihmisten tiedossa.
Ei kannatakaan eli juuri nimenomaan näin.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Oliko tämä nyt sitten ihan paska idea, kun ei immeisiä tunnu kiinnostavan? En minä väkisin jaksa ruveta tuunaamaan. Pelataan vaan sitä Hammeria, jos ei tämä kiinnosta. Pidän kakkosprojektina sitten.
Vai mikä on?
Vai mikä on?
Vs: Isiemme synnit -perusidea
No kieltämättä ei oikein kiinnosta, kun ei ymmärrä tätä ideaa käytännön tasolla täysin, saati sitä suvunlaatimisjuttua, mitä nyt pitäisi kiivaasti jo tehdä. Ei pysty tekemäään sukuhistoriaa, jos ei ole historiaa ja ympäristöä mihin se sijoittaa. Tai sitten se suku on asunut kellarissa eristyksissä maailmasta viimeiset kolmesataa vuotta.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
No höh. Onpas tämä nyt vaikea aihe. Kyllähän se jonnekin Warhammeriinkin syntyi heittämällä.
- Kyseessä on siis nykypäivän Amerikkaan (anteeksi tästä) sijoittuva kampanja.
- Lähtökohtaisesti pelataan yhdellä hahmolla nykypäivässä, joten hahmonrakentaminen voi alkaa siitä.
- Kun on tämä nykypäivän henkilö tiedossa, voi alkaa jo pohtimaan, mitä hänen isänsä ja näiden isät ovat tehneet. Kuten sanottu, ei sen tarvitse mitään romaania muistuttaa. Jos on vaan jotain ideoita, niin se on hyvä.
- PJ:llä on kuitenkin hallussaan enemmän tietoa isistänne, kuin teillä. Teidän ideanna ovat käytännössä PJ:lle ohjenuora ja apu ja ideapankki
- Tapahtumat sijoittuvat Etelä-Dakotaan, kuvitteelliseen suurkaupunkiin, jota voitaisiin ajatella Nykin ja Las Vegasin ristiliitoksena.
Mä en nyt oikein kanssa tiedä, mitä pitäisi enemmän kertoa, kun tahtoisin pitää kampanjan tulevat kuviot enemmän salassa kuin avoimena ihan sen vuoksi, ettette osaisi kaikkeen osata varautua.
Käytännössä "seikkailutiheys" peliajassa on varmaankin vähän väljempi kuin esim. Warhammerissa. Eli kokoajan ei tapahdu jotakin, vaan hahmoilla on oma elämänsä ja omat tavoitteensa, joita ajetaan sitten eteenpäin oman innon ja meiningin mukaan.
Onko tämä nyt sitten taas liian avointa pelityyliä? Kun olen vähän antanut itseni ymmärtää, että teillä kaikilla on kuitenkin omien hahmojen tavoitteet olleet aina tärkeämpiä pelillisesti, kuin eteen annetut seikkailut. Pistää pienen pojan ymmälleen tämmöinen.
- Kyseessä on siis nykypäivän Amerikkaan (anteeksi tästä) sijoittuva kampanja.
- Lähtökohtaisesti pelataan yhdellä hahmolla nykypäivässä, joten hahmonrakentaminen voi alkaa siitä.
- Kun on tämä nykypäivän henkilö tiedossa, voi alkaa jo pohtimaan, mitä hänen isänsä ja näiden isät ovat tehneet. Kuten sanottu, ei sen tarvitse mitään romaania muistuttaa. Jos on vaan jotain ideoita, niin se on hyvä.
- PJ:llä on kuitenkin hallussaan enemmän tietoa isistänne, kuin teillä. Teidän ideanna ovat käytännössä PJ:lle ohjenuora ja apu ja ideapankki
- Tapahtumat sijoittuvat Etelä-Dakotaan, kuvitteelliseen suurkaupunkiin, jota voitaisiin ajatella Nykin ja Las Vegasin ristiliitoksena.
Mä en nyt oikein kanssa tiedä, mitä pitäisi enemmän kertoa, kun tahtoisin pitää kampanjan tulevat kuviot enemmän salassa kuin avoimena ihan sen vuoksi, ettette osaisi kaikkeen osata varautua.
Käytännössä "seikkailutiheys" peliajassa on varmaankin vähän väljempi kuin esim. Warhammerissa. Eli kokoajan ei tapahdu jotakin, vaan hahmoilla on oma elämänsä ja omat tavoitteensa, joita ajetaan sitten eteenpäin oman innon ja meiningin mukaan.
Onko tämä nyt sitten taas liian avointa pelityyliä? Kun olen vähän antanut itseni ymmärtää, että teillä kaikilla on kuitenkin omien hahmojen tavoitteet olleet aina tärkeämpiä pelillisesti, kuin eteen annetut seikkailut. Pistää pienen pojan ymmälleen tämmöinen.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
doc_cthulhu kirjoitti:
Käytännössä "seikkailutiheys" peliajassa on varmaankin vähän väljempi kuin esim. Warhammerissa. Eli kokoajan ei tapahdu jotakin, vaan hahmoilla on oma elämänsä ja omat tavoitteensa, joita ajetaan sitten eteenpäin oman innon ja meiningin mukaan.
Onko tämä nyt sitten taas liian avointa pelityyliä? Kun olen vähän antanut itseni ymmärtää, että teillä kaikilla on kuitenkin omien hahmojen tavoitteet olleet aina tärkeämpiä pelillisesti, kuin eteen annetut seikkailut. Pistää pienen pojan ymmälleen tämmöinen.
Joo, kyllä. Ei. Wartsussa on ollut kiva kehittää Redistä, koska tyyppi toimii valmiissa ja vivahteikkaassa maailmassa lakien- luonnonlakien mukaan ja toimista tulee palautetta ja hahmo tuntee toimintakulttuurit ja osittain ainakin kasvuympäristönsä historian. Mutta nyt ollaankin ihan valkoisella paperilla ja siksi tämä on hankalaa, koska ei ole tätä taustatietoa olemassa, mihin ukkelin sijoittaa. Joku Las Vegas - New York on yhtä lavea määritelmä kuin että "maapallo". Redistä oli helppo lähteä kehittämään, kun sillä oli toimintaympäristö valmiina mihin hypätä mukaan ja kehittyä ja tehdä valintoja olosuhteiden mukaan. Ja aloituskylä oli sopivan pieni ja nopeasti omaksuttavissa ja sitä myöten koko Wartsun tyyli ja maailma.
Eletäänkö "oikeasti" jenkkilässä, minä vuonna, ja onko siihen mennessä tapahtunut oikea historia tapahtunut myös pelimaailmassa? Missä päin jenkkilää tämä kaupunki sijaitsee? Perustietoja kaupungista - milloin perustettu ja missä se on? Paljonko asukkaita nykyään? Millainen talous- ja kulttuurielämä? Pistä nyt edes jotakin tietoa? Vuosilukuja ja tapahtumia. Kuuluisia henkilöitä yms. Ei tarvitse kaikkea kertoa, mutta jotenkin minun täytyy saada sidottua suku kaupunkiin. En tarkoita, että suku olisi millään muotoa vaikutusvaltaista ja että sillä olisi ollut mitään arpaa tapahtumiin, mutta tapahtumillapa on varmastikin ollut vaikutusta sukuun.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Menepä Markkanen Wikiin äläkä valita. Siellä on jo jotakin pohjaa sille.
Ja kyllä. Se on ihan oikeaa maailman historiaa elänyt se kaupunki, vaikka onkin kuvitteellinen. Pelimaailma on maapallo, jossa ei magioita ole, tms. paskaa. Ihan todellisuus. Fysiikan lait pätee, kuussa on käyty ja maailmansotia sodittu.
En tajua mikä tässä on niin vaikeaa... Meikä on ihan liekeissä. Intoilin niin kovasti, että kirjotin jo sitä suvun historiaa jonkin verran, eikä mulla ole vielä aavistustakaan kuka/mikä se tähän päivään sijoittuva pelihahmo on. Ehkä se siitä muotoutuu, kun Late hyväksyy/hylkää sen suvun historian..
Ja kyllä. Se on ihan oikeaa maailman historiaa elänyt se kaupunki, vaikka onkin kuvitteellinen. Pelimaailma on maapallo, jossa ei magioita ole, tms. paskaa. Ihan todellisuus. Fysiikan lait pätee, kuussa on käyty ja maailmansotia sodittu.
En tajua mikä tässä on niin vaikeaa... Meikä on ihan liekeissä. Intoilin niin kovasti, että kirjotin jo sitä suvun historiaa jonkin verran, eikä mulla ole vielä aavistustakaan kuka/mikä se tähän päivään sijoittuva pelihahmo on. Ehkä se siitä muotoutuu, kun Late hyväksyy/hylkää sen suvun historian..
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
En minä valita, vaan kyselen, kun en tajua, ei ole tietoa tullut minun tajuntaani asti. Olette ehkä Laten kanssa enemmän tästä puhuneet, mutta minä en. Siksi kyselen.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
No se voi hyvinkin olla kyllä totta sekin joo.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Ja mie sitten odottelen, että Norman Batesin suku tulee julki ja katson siitä tyylin ja resoluution miten on kirjoitettu ja raapustelen omani.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Ei me sen enempää olla Santun kanssa asiasta juteltu. Ilmeisesti on kuitenkin jäänyt nyt alleviivaamatta se pointti, että kaupunki on yhdessä kehitettävä projekti. Eli sillä on wikissä (suomeksi: http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHG/Kaupungista ja englanniksi: http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHGeng/CityInfo) mainitut speksit, mutta nyt olisi mahdollisuus pelaajilla kehittää sitä haluamaansa suuntaan.
Eli siitä ei käytännössä tarvitsekaan tietää sen enempiä ja ihmeempiä. Kartasta tosin voitte huomata, että Etelä-Dakota on aavistuksen todellista maailmantilannetta isompi, mutta se tuskin mihinkään suuresti vaikuttaa.
Historian todelliset tapahtumat ovat todella tapahtuneet, mutta niiden vaikutuksia ja aaltoja ei San Elwandoon ole tullut vielä sen enempiä pohdittua, koska tässä olisi vapaat kädet laittaa sinne vaikka mitä. Santtu oli jo yhden baarin käynyt lisäämässä ja sitä rataa. Haaveilin siis kaupungista, jossa periaatteessa suuri osa NPC:eistäkin voisi olla pelaajien luomuksia. "Vihollisia" myöten.
Tämä kehittyminen olisi tarkoitus jatkaa myös pelin puolelle vähän samaan tapaan, kuin Monétin "kyllä minä tiedän, miten homma täällä toimii"-tyylillä. Eli jos pelaaja kokee, että hänen hahmonsa/sukunsa on ollut tietoinen jostakin asiasta, niin sitten on. Sitten se liitetään peliin jotenkin ja pohditaan, miksi se vasta nyt tuli ilmi.
Amerikkalaisia tv-sarjoja katsoneina varmaan kuitenkin jotenkin osaatte sisäistää myös Amerikkalaisen suurkaupungin elämää. Millaista se on ja miten ihmiset mihinkin suhtautuvat.
Eli siitä ei käytännössä tarvitsekaan tietää sen enempiä ja ihmeempiä. Kartasta tosin voitte huomata, että Etelä-Dakota on aavistuksen todellista maailmantilannetta isompi, mutta se tuskin mihinkään suuresti vaikuttaa.
Historian todelliset tapahtumat ovat todella tapahtuneet, mutta niiden vaikutuksia ja aaltoja ei San Elwandoon ole tullut vielä sen enempiä pohdittua, koska tässä olisi vapaat kädet laittaa sinne vaikka mitä. Santtu oli jo yhden baarin käynyt lisäämässä ja sitä rataa. Haaveilin siis kaupungista, jossa periaatteessa suuri osa NPC:eistäkin voisi olla pelaajien luomuksia. "Vihollisia" myöten.
Tämä kehittyminen olisi tarkoitus jatkaa myös pelin puolelle vähän samaan tapaan, kuin Monétin "kyllä minä tiedän, miten homma täällä toimii"-tyylillä. Eli jos pelaaja kokee, että hänen hahmonsa/sukunsa on ollut tietoinen jostakin asiasta, niin sitten on. Sitten se liitetään peliin jotenkin ja pohditaan, miksi se vasta nyt tuli ilmi.
Amerikkalaisia tv-sarjoja katsoneina varmaan kuitenkin jotenkin osaatte sisäistää myös Amerikkalaisen suurkaupungin elämää. Millaista se on ja miten ihmiset mihinkin suhtautuvat.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Ahaa. Nyt jo valkenee, kiitoksia toverit tiedonannoista.
Alkoi heti jo päässä pörisemään, pistänpä paperille tässä lähitulevaisuudessa.
Alkoi heti jo päässä pörisemään, pistänpä paperille tässä lähitulevaisuudessa.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Nonii! Minä jo ajattelin, että on se perkele ihme, jos ei Markkasta kiinnosta. Ei sillä, jos ei kiinnosta, niin sitten ei. Mieluummin innolla mukaan kuin pakkopullalla.
Ja siis tämän vapaamman etenemisen ja kehittymisen taustasyynä on lähinnä se, että voidaan pelata vapaammin, oli "paikalla" sitten ketä tahansa.
Ja siis tämän vapaamman etenemisen ja kehittymisen taustasyynä on lähinnä se, että voidaan pelata vapaammin, oli "paikalla" sitten ketä tahansa.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Tää on ihan mielenkiintoinen sekoitus kyllä. Usein tuntuu että tälläset yhdessä kehiteltävät hommat on muutenkin aika sellaisia vapaita ja luottavat vähän siihen kaikkien tuomiin tarinallisiin seikkoihin jne. Tässä kuitenkin late suvereenisti pistelee isien salaisuudet pöytään ilman sen kummempia mukinoita. Itselle ehkä juuri tästä syystä ollut vaikea sisäistää kunnolla tätä meininkiä kun kädet on vapaat mutta sidotut. Eli toisinsanoen kun tietää että latella on jotain scriptattuja tapahtumia jotka tapahtuu jokatapauksessa niin tuntuu jollain tavalla vaikealta sen oman panoksen antaminen maailman luontiin. Ehkä odottaisi että olis kaikki valmiina ja sitten ottaisi vaan sen roolin.
Ei silti ehkä tää toimii messevästi, toivotaan ainakin. Jotenkin silti oon skeptistynyt tähän "mulla on ylläri" -pelinjohtamiseen vuosien varrella. Mutta toisaalta Orient Express on taas tuonut tän tyyppiseen settiin tuoreutta ja silleen...
Älkää välittäkö kunhan jauhan paskaa tapani mukaan.
Ei silti ehkä tää toimii messevästi, toivotaan ainakin. Jotenkin silti oon skeptistynyt tähän "mulla on ylläri" -pelinjohtamiseen vuosien varrella. Mutta toisaalta Orient Express on taas tuonut tän tyyppiseen settiin tuoreutta ja silleen...
Älkää välittäkö kunhan jauhan paskaa tapani mukaan.
Harkkari- HeviUser
- Viestien lukumäärä : 238
Ikä : 40
Quote : Minulla ei ole lupaa.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Ihan samoilla linjoille itsekin olin, kun pähkäilin, että mistä vitusta tässä nyt voi aloittaa sen suvun rakentamisen. Tänään päätin, että rakennetaan nyt sitten sukupuu välittämättä tuon taivaallista Laten tulevista virityksistä. Vaikeaahan se on, kun ei ole mitään kiinnekohtia San Coronaan, kun sitä ja sen historiaa ei vielä ole olemassa. Tässä on tämä perinteinen, kumpi ensin muna- vai kana juttu, kun pitäisi kaupunkia kehittää, mutta ei voi sitä kehittää, kun sitä ei ole. Lähtökohta vähän hakusessa kyllä.
Ensin kyllä haiskahti nokkaan, että GM:llä on joku valmis sadistinen viritys valmiina ja tarvitsee sitä varten koekaniineja tai että meitä pelaajia vain kaupunkinsa pystyttämistä varten. Että se vähän arvelutti, että tuleeko tämä nyt sitten olemaan kivaa pelaajana, jos näin on. Mutta ei kait sitten ole. Eli on. Hauskaa.
Ensin kyllä haiskahti nokkaan, että GM:llä on joku valmis sadistinen viritys valmiina ja tarvitsee sitä varten koekaniineja tai että meitä pelaajia vain kaupunkinsa pystyttämistä varten. Että se vähän arvelutti, että tuleeko tämä nyt sitten olemaan kivaa pelaajana, jos näin on. Mutta ei kait sitten ole. Eli on. Hauskaa.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Hyvä pointti. En itekään ees tajunnu. Mulla tais sisäistyä jotenkin se Deadwood tuonne takaraivoon. Eli ajattelen San Elwando/Corona/Mikälien historiaa vähän samankaltaiseksi kuin Deadwoodin historiaa, paitsi että se on perustettu eri syistä ja lähtökohdista. Mutta, että näen sen liittymisen yhdysvaltoihin vähän samankaltaisena projektina.
Deadwood on osapuilleen samalla kohtaa itä-länsisuunnassa, kuin San Corona, vain etelämpänä. Voisi kuvitella sen liittyneen Dakotaan samoihin aikohin ja samankaltaisella tapaa kuin Deadwood, eli 1875-1878 välisenä aikana. (Deadwood muistaakseni 1877).
Itse pykäsin sukuni historian alkamaan jonkin aikaa ennen tätä, niin että San Elwandoon on sitten asetuttu. Siitä se sitten lähtee...
EDIT: Deadwood perustettiin 1876, sen jälkeen kun Custerin armeija löysi sieltäpäin kultaa.
Deadwood on osapuilleen samalla kohtaa itä-länsisuunnassa, kuin San Corona, vain etelämpänä. Voisi kuvitella sen liittyneen Dakotaan samoihin aikohin ja samankaltaisella tapaa kuin Deadwood, eli 1875-1878 välisenä aikana. (Deadwood muistaakseni 1877).
Itse pykäsin sukuni historian alkamaan jonkin aikaa ennen tätä, niin että San Elwandoon on sitten asetuttu. Siitä se sitten lähtee...
EDIT: Deadwood perustettiin 1876, sen jälkeen kun Custerin armeija löysi sieltäpäin kultaa.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Mie en varmaan pysty osallistumaan. Kouhotan vähäisen vapaa-aikani dokpointeissa yms. ja figujutuissa ja tämänkaltaisen pelin vaatima luovuus tulee kyllä kulutetuksi.
Chicken Cage of Horror- Oo hippi välillä hilijaa!
- Viestien lukumäärä : 749
Ikä : 45
Registration date : 04.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Meneekö tämä nyt sitten turhan vaikeaksi?
Kun olen kokoajan tarkoittanut, ettei siitä tarvitse tulla mitään sukututkimusta, vaan ihan esim. nimi ja ammatti isistä riittää, sekä yleiskuvausta suvusta. Minä osaan kyllä pelinjohtajana sitten raiskata teidän ideanne mahdollisimman kierolla tavalla, jos ne eivät sovi suunnitelmiini.
Tässä nyt koetan kuitenkin omaa työtäni vähentä niin, ettei minun tarvitsisi Caraduén tapaan luoda hirveää määrää NPCeitä, jotka eivät hahmoja/pelaajia kiinnosta aivan turhaan. Nyt kun olisi kollektiivisesti helppo saada yhteiset tutut yhdessä tehtyä.
Olisiko helpompi sitten niin, että hahmot olisivat saman perheen jäseniä? Eli veljeksiä, ottoveljiä ja serkuksi? Ei tarvitsisi kaikkien miettiä, millaisesta suvusta on kotoisin, vaan voitaisiin kehitystyö ulkoistaa esim. suku yhdelle, tutut toiselle ja paikat kolmannelle?
Mitään ei ole kiveen kuitenkaan tässä vaiheessa hakattu, niin vielä on hyvä vuolla omaan suuntaan hommia.
Ja jotta ymmärtäisitte vähän paremmin, mitä ajan takaa, niin alusta alkaen olen suunnitellut tapahtumat niin, että pääosin pelataan tässä ns. "nykyajassa" ja ajoittain tulee vastaan tilanteita, joihin "isien päätökset" vaikuttavat. Tällöin siirrytään pelaamaan näillä isä-hahmoilla. Mikä käytännössä tarkoittaa one-shotteja esim. villissä lännessä tai viheliäisessä Vietnamissa. Ja nämä one-shotithan eivät toimisi niin hyvin, ellei pelaajilla olisi jo JONKINLAISTA näkemystä näistä hahmoista. Luonnollisesti näissä one-shoteissa tapahtuu aina jotakin merkittävää, joka vaikuttaa "nykyaikaan", joka sitten sovelletaan pelin tapahtumiin sellaisenaan.
Esim. Vietnamissa jonkun isä saakin napin ottaansa ja tämän kaveri piilottaa miehen taskunauriin perseeseensä, viedäkseen sen pojalleen.
You got it?
Kun olen kokoajan tarkoittanut, ettei siitä tarvitse tulla mitään sukututkimusta, vaan ihan esim. nimi ja ammatti isistä riittää, sekä yleiskuvausta suvusta. Minä osaan kyllä pelinjohtajana sitten raiskata teidän ideanne mahdollisimman kierolla tavalla, jos ne eivät sovi suunnitelmiini.
Tässä nyt koetan kuitenkin omaa työtäni vähentä niin, ettei minun tarvitsisi Caraduén tapaan luoda hirveää määrää NPCeitä, jotka eivät hahmoja/pelaajia kiinnosta aivan turhaan. Nyt kun olisi kollektiivisesti helppo saada yhteiset tutut yhdessä tehtyä.
Olisiko helpompi sitten niin, että hahmot olisivat saman perheen jäseniä? Eli veljeksiä, ottoveljiä ja serkuksi? Ei tarvitsisi kaikkien miettiä, millaisesta suvusta on kotoisin, vaan voitaisiin kehitystyö ulkoistaa esim. suku yhdelle, tutut toiselle ja paikat kolmannelle?
Mitään ei ole kiveen kuitenkaan tässä vaiheessa hakattu, niin vielä on hyvä vuolla omaan suuntaan hommia.
Ja jotta ymmärtäisitte vähän paremmin, mitä ajan takaa, niin alusta alkaen olen suunnitellut tapahtumat niin, että pääosin pelataan tässä ns. "nykyajassa" ja ajoittain tulee vastaan tilanteita, joihin "isien päätökset" vaikuttavat. Tällöin siirrytään pelaamaan näillä isä-hahmoilla. Mikä käytännössä tarkoittaa one-shotteja esim. villissä lännessä tai viheliäisessä Vietnamissa. Ja nämä one-shotithan eivät toimisi niin hyvin, ellei pelaajilla olisi jo JONKINLAISTA näkemystä näistä hahmoista. Luonnollisesti näissä one-shoteissa tapahtuu aina jotakin merkittävää, joka vaikuttaa "nykyaikaan", joka sitten sovelletaan pelin tapahtumiin sellaisenaan.
Esim. Vietnamissa jonkun isä saakin napin ottaansa ja tämän kaveri piilottaa miehen taskunauriin perseeseensä, viedäkseen sen pojalleen.
You got it?
Vs: Isiemme synnit -perusidea
JA VIELÄ tarkentaakseni, olin myös ajatellut, että tosiaan tämän pelin tiimoilta ei ole välttämätöntä osallistua jokaiseen "pelisessioon". Omasta mielestäni nämä foorumipelit ovat olleet oikein maistuvia, varsinkin tuo Orient Express toimi yllättävän hyvin; joten ajattelin, että sitä voisi vetää siinä SIVUSSA.
Eli tarkoitus olisikin nyt kokeilla täysin uudenlaista roolipelaamista samassa kampanjassa hieman laajemmalla alalla, kuin aiemmin.
Kokeellista taiteilua ja korkeakulttuuria - if you will.
Eli tarkoitus olisikin nyt kokeilla täysin uudenlaista roolipelaamista samassa kampanjassa hieman laajemmalla alalla, kuin aiemmin.
Kokeellista taiteilua ja korkeakulttuuria - if you will.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Ja jos ette oo huomannut, niin "länkkäriajoista" on enemmänkin tiedossa: http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHG/SanElwando
Päivittelen tässä wikiosuutta kokoajan samalla, joten siellä varmasti on myös jotain uutta, kun sinne eksytte. Mm. baareja lisäilin, tarkensin historiaa ja joitakin lokaatioita. Markkasen makkara on huomattu ja hieman jo laajennettu, Santun irkkubaariin en vielä koskenut, kun ajattelin, että lisää on varmaan kuitenkin tulossa.
Päivittelen tässä wikiosuutta kokoajan samalla, joten siellä varmasti on myös jotain uutta, kun sinne eksytte. Mm. baareja lisäilin, tarkensin historiaa ja joitakin lokaatioita. Markkasen makkara on huomattu ja hieman jo laajennettu, Santun irkkubaariin en vielä koskenut, kun ajattelin, että lisää on varmaan kuitenkin tulossa.
Viimeinen muokkaaja, doc_cthulhu pvm Ke 21 Tammi - 13:46, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Tarkennus wikieditistä)
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Joo. Yritin eilen lähetellä ja saada valmiiksi sen tekstinpätkän, joka historiaa ja tunnetuimpia hahmoja selventää, mutta taas sammu läppäri kesken ja alko vituttamaan, ni en jaksanu enää värkätä.
Mutta ei siitä baarista hirveästi tule tietoa, vaan se mistä se on nimensä saanut ja miltä se ehkä sisältä näyttää ja tietty, että kuka sen omistaa! Lokaatiolla ei ole väliä.
Omasta suvustani en luovu millään, sillä se on jo tullut liian rakkaaksi. Eli päädyttiin mihin tahansa, niin kirjotan tuon loppuun joka tapauksessa.
Mutta ei siitä baarista hirveästi tule tietoa, vaan se mistä se on nimensä saanut ja miltä se ehkä sisältä näyttää ja tietty, että kuka sen omistaa! Lokaatiolla ei ole väliä.
Omasta suvustani en luovu millään, sillä se on jo tullut liian rakkaaksi. Eli päädyttiin mihin tahansa, niin kirjotan tuon loppuun joka tapauksessa.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Pitäsköhän väsätä joku kiihkomielinen ameriikkaa vihaavaa fundamentalistisuku... Joka asuisi mettässä kauhean asevaraston kanssa sukupolvia kestäneessä sisäsiitoksessa ja ampuisi kaikkea liittovaltioon liittyvää postinkantajista alkaen.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Niin. Tai sitten periamerikkalainen yltiöylpeä kusipää republikaani, joka on - totta kai - NRA:n jäsen, syö ainoastaan Mäkkärillä, vihaa niekereitä ja kommareita ja muhametinuskoisia ja eurooppalaisia, jotka eivät osallistuneet Irakin sotaan. Ja jolla ei ole terveydenhuoltoa. Ja jonka auto kuluttaa 14 litraa bensaa jo kun sen käynnistää.
Ja on sen lisäksi 100 %:n varma, että Jumala loi maailman 7:ssä päivässä ja antoi Palestiinan juutalaisille ikuisksi ajoiksi asuinpaikaksi ja kodiksi, ja ilmestyy voileipään aina silloin tällöin, ainoan poikansa hahmossa.
Ja on sen lisäksi niin lyhyt ja lihava, ett mahtuu pöydän alle paremmin seisomaan kuin selälleen.
Ja on sen lisäksi 100 %:n varma, että Jumala loi maailman 7:ssä päivässä ja antoi Palestiinan juutalaisille ikuisksi ajoiksi asuinpaikaksi ja kodiksi, ja ilmestyy voileipään aina silloin tällöin, ainoan poikansa hahmossa.
Ja on sen lisäksi niin lyhyt ja lihava, ett mahtuu pöydän alle paremmin seisomaan kuin selälleen.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Tuollaiseen hahmoon tarvinnee luopua savage worldsin antamista minimistandardeista hahmolle. mutta ehkä bestiarystä löytyy joka matonen jolta löytyisi näppärästi sopivat statit.
Harkkari- HeviUser
- Viestien lukumäärä : 238
Ikä : 40
Quote : Minulla ei ole lupaa.
Registration date : 31.01.2008
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Sivu 2 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa