GuildSpeak
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Isiemme synnit -perusidea

+3
Harkkari
Mestari Bates
doc_cthulhu
7 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu Ti 6 Tammi - 16:07

Elikäs tossa hammerin ohessa olen pitkään pyöritellyt päässäni ajatusta toisesta ropekamppiksesta, jota ajattelin täällä Helsingissä vetää. En kuitenkaan oikein tunne täältä ketään ja toveri Markkanenkin jo huolensa ilmaisi killan kohtalosta, joten olisikos kiinnostusta pelata verkon kautta mieluummin tätä kampanjaa ja jättää face-to-face ropetus Hammeriin?

Ja kun sanon "tätä" niin tarkoitan tätä:

Isiemme synnit
Isiemme synnit on kuvitteelliseen Pohjois-Dakotalaiseen San Elwandon kaupunkiin sijoittuva kamppanja, joka seuraa yksittäisten pelaajahahmojen sijasta ennemminkin heidän sukuaan. Perustapahtumat sijoittuvat "nykypäivään", mutta ajoittain kampanjaan liittyviä tapahtumia saatetaan pelata niin villissä lännessä (esikuvana luonnollisesti Deadwood), kultaisella 20-luvulla ja mahdollisesti myös kaupungin tulevaisuudessa. Kaikki pelaajat siis loisivat itsellensä suvun ja pelaisivat sitten siihen kuuluvia miehiä (tai naisia).

Toinen kampanjan kantava idea on hyvin nettipelaamiseen sopiva; kaupungin muokkautuvuus hahmojen tekojen mukaan. Eli koska hahmojen suvut ovat vaikuttaneet kaupungin alueella pitkään, he tulevat kohtaamaan juurikin "isiensä syntejä". Tarkoitus olisi myöskin rakentaa kaupunkia yhdessä eli kehittää sen asukkaita, paikkoja ja tapahtumia jne. Tätä varten on wikimme varsin hyödyllinen.

Pelisysteeminä tulee olemaan Savage Worlds joustavuutensa vuoksi.

Miltäs kuullostaisi?
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates Ti 6 Tammi - 17:02

Hyvältä. Oon erittäin mukana!
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates Ti 6 Tammi - 17:09

Joko voi alkaa!?
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu Ti 6 Tammi - 17:37

Täytyy kuule vähän suunnitella ja tuumailla hommaa. Mutta omaa sukua voi lähteä jo fundeeraamaan. Koetetaan tämän kuun aikana saada homma kulkemaan.
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates Ti 6 Tammi - 17:44

Jei!
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Harkkari Ti 6 Tammi - 17:50

Count me in! Ideana sangen siisti!
Harkkari
Harkkari
HeviUser
HeviUser

Viestien lukumäärä : 238
Ikä : 39
Quote : Minulla ei ole lupaa.
Registration date : 31.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja xami Ti 6 Tammi - 18:03

Mukana. Itse kannatan aina livenä pelaamista mutta jos nuo pohjosen runkkarit... hetkine! Sehän on vaan Santtu! SANTTU MUUTA ETELÄÄN! LÄHET MENEE NY SIELTÄ!
xami
xami
Guild-master
Guild-master

Viestien lukumäärä : 148
Ikä : 40
Quote : vitun säälittävä runkkari. hanki elämä tai tee yhteiskunnalle palvelus.
Registration date : 05.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates Ti 6 Tammi - 18:10

Onhan täällä Lapanen ja Temppuki! Häh!
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu Ti 6 Tammi - 18:12

No ne ei kyllä ikinä pelaa muutenkaan. Very Happy
Että kyllä se ois paree sun Santtu tänne etelään muuttaa. Tampereellakin pelaaminen tietysti onnistuu (ainakin ajoittain). Äkkiähän minä tästä sinne junailen itseni.
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Chicken Cage of Horror Ti 6 Tammi - 21:59

Minä en junaile äkkiä mihinkään. Sad

Mutta toki digitaalisesti olisin läsnä. Ja tietty täällä Helsingin Babyloooniassa voisin olla läsnä ruumiilisestikin.
Chicken Cage of Horror
Chicken Cage of Horror
Oo hippi välillä hilijaa!
Oo hippi välillä hilijaa!

Viestien lukumäärä : 749
Ikä : 44
Registration date : 04.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu Ke 7 Tammi - 15:10

San Coronan kaupungista laitoin jo jotain vanhoja juttuja ylös wikiin:
http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHG/Kaupungista

Lisää laittelen sitä mukaan kun jaksan synnyttää.
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Markkane Ke 7 Tammi - 17:21

Wartsua kyllä mieluusti jatkaisi, mutta mitenkäs se nyt sitten onnistuu? Kahta eri kamppista tuskin jaksaa yhtäaikaa ja muutenkin on jo aikaisemmin ollut todella hankalaa löytää aikaa edes sen yhden kamppiksen pelaamiseen.
Markkane
Markkane
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 49
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu Ke 7 Tammi - 17:29

Warhammeria olisi edelleenkin tarkoitus jatkaa. Mikäs pahan tappaisi? Idea olikin lähinnä, että sitä pelataan, kun pitää kuitenkin käydä Rovaniemellä. Siis silloin pelattaisiin sitä. Ja tämä olisi sitten toinen kamppis, johon ottavat osaa ne jotka jaksavat ja ehtivät.

Mainittakoon siis, että tämän kamppiksen kantava voima on samaan lokaatioon sijoittuminen, joka helpottaa huomattavasti ns. satunnaista pelaamista. Eli kaikkien pelaajien ei tarvitsekaan olla joka kerta messissä ja foorumipelaaminenkin luulisi sujuvan melkoisen mallikkaasti.

Missään nimessä ei ole siis Warzua tarkoitus hylätä! Päin vastoin. Hirmuiset juonikuviot pyörivät GayMasterinne päässä kuin viimeistä päivää!
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates To 8 Tammi - 11:39

Niiii!!!!!!!!!!! Isiemme synnit starttiin äkkiä! Ja wartsua ku mahollista.
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates To 8 Tammi - 17:26

On se perkele, kun tämä ei anna enää rauhaa mulle tämä rojekti. Mulla raksuttaa koko ajan. Tässä pitäs töitä tehä, mutta mulla pyörii jo nimet ja vuosiluvut ja jenkkilän historia päässä. Stanankelettu.
Intoilen taas ihan vitusti ja paskannan paperille kaikkee shittiä ja sitten se lopahtaa ku juopuneen kikla. Innostus siis.
Mutta oispa jotain antaa ku päästään alkamaan.
Onko Laurilla ollu aikaa puuhata projektia sen pidemmälle, mitä se on edenny tuolla wikissä?
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu To 8 Tammi - 19:20

On joo, mutten ole vielä saanut esille. Koetan tässä niitä naputella kaikkien tietoon, kunhan ehdin. Kyseinen kaupunkihan kuitenkin pohjautuu cyberpunkia varten suunnittelemaani sityyn, josta aikanaan jalostin tapahtumapaikan myös Deadlandsiin. Eli matskua siitä, mihin kaupunki menee ja mistä se tulee, on kyllä kohtalaisesti.

Yritän vielä tänään/huomenna saada tavaraa ilmoille, että helpottuu tuumiminen.

edit: Juurikaan muokkaamatta heitin kehiin San Elwandon(<-linkki) kuvauksen. Joka muuten on itseasiassa tehty jo ennen kuin Deadwoodista on ollut tietoakaan, muistaakseni vuonna 2003?
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates To 8 Tammi - 21:32

Kysymys: Onko tarkotus vetää steampunk -meininkiä (ei sillä omiin suunnitelmiin ole kaiketi merkitystä), silloin 1800-luvun puolella?
Onko San Coronan nykypäivää 2008-2009?
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates To 8 Tammi - 21:37

Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu To 8 Tammi - 21:46

Kysymyksessä on nykypäivä ilman mitään steampunkia historiassa. Tai noh, saattaa siellä jotakin olla, mutta esikuvana voitaisiin sanoa olevan GTA3 (ja ehkä4) sillä poikkeuksella, että aseet ja tappaminen on täysin nollissa. Eli tappajat joutunevat linnaan melko nopsaan. CSI kun toimii normaalisti myös SA:ssa.

Eli tarkoitus olisi tosiaan pelata nykypäivään sijoittuvia tapahtumia, joissa ihmiset joutuvat ongelmiin, joista osa on tosiaan aiheutunut heidän isiensä tekemisistä.

Luonnollisesti kaupungilla on myös oma historiansa, joka selviää hahmoille pelin edetessä (kuka muka kotikaupunkinsa historiaa tuntee sitä enempiä tutkimatta).
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Mestari Bates To 8 Tammi - 23:40

Joops. Eli niinkuin ajattelinkin. Kohta alkaa paukkua..
Mestari Bates
Mestari Bates
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 42
Registration date : 01.02.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Markkane La 17 Tammi - 11:58

Miks amerikassa pittää olla kaupungin? Tulee näppylöitä. Jenkit on ihan pepusta, näen niitä kovaäänisiä maailmanomistajia päivittäin töissä. Vituttaa ja silleen koko sakki.
Markkane
Markkane
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 49
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu La 17 Tammi - 13:36

Voi sinua epätoivoista turjaketta. Jos noin kovasti asia kiukuttaa, niin eihän sitä ole pakko pelata laisinkaan. Wink

Ja kun kerran jäi epäselväksi ihmisille, niin kerrattakoon vielä, ettei peli pohjaudu mihinkään tv-sarjaan. Lähinnä meinasin tapaa tarkastella asioita.

Isiemme synnit on kokeellinen roolipelikampanja, joka sijoittuu Yhdysvaltalaiseen suurkaupunkiin, San Coronaan, ja eri vaiheisiin sen historiaa. Pelaajat luovat itselleen nykypäivään sijoittuvan hahmon ja rakentavat suvun tämän ympärille.

Pelin tarkoituksena on käsitellä tämän nykypäiväisen hahmon seikkailuja ja ongelmia, joista osa johtuu hänen isiensä päätöksistä. Eli hahmojen isät ovat aikoinaan joutuneet tekemään valintoja, joiden vaikutukset näkyvät vasta nykypäivässä.

Kyseessä ei siis ole räiskintäpeli, vaan oikeasti ROOLIpeli, jossa syy/seuraus on kokoajan läsnä hahmojen omien toimien kautta.
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Markkane La 17 Tammi - 17:25

Mihinkäs formaattiin tämä suku nyt sitten pitäisi rakentaa? Millaista tietoa pitäisi olla per paviaani, jotta ne pelissä toimisivat muuttujina tai miten nyt sitten oletkaan ajatellut? Kuinka tarkka elämä ja teot pitäisi kirjoittaa esi-isistä, jotta niillä oikeasti olisi vaikutusta peliin? Itse en tunne koko kaupungin historiaa, joten vaikea keksiä esi-isille syntejä, jotta ne nivoituisivat peliin ja historiaan. Vaiko onko kenties tarkoitus pelata nämä esi-isiät, tyyliin sukupolvi kerrallaan? Siinä kyllä menee ikä ja terveys... En mää nyt tajuu, laita joku esimerkki, niin käytetään sitä pohjana.
Markkane
Markkane
Rumour Master of the Guild
Rumour Master of the Guild

Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 49
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja doc_cthulhu La 17 Tammi - 18:25

Siis joo. Pointtihan on nimenomaan siinä, ettei koko kaupunkia oikeastaan ole. Tarkoitus olisi siis muodostaa kaupunki ihan pelaajien ehdoilla. Mulla on toki omat suunnitelmani ja sitä rataa. Nyt on siis mahdollisuus suurpiirteiseen kontribuutiopeliin. Esim. joskus aikoinaan Sami halusi roolipelissä muodostaa pääkallokultin, niin nyt siihen olisi hyvät tsäänssit.

Tarkoitus kuitenkin on, että nykyaikaan sijoittuvat pelihahmot ovat kohtalaisen tavallisia pulliaisia. Eli suvusta ei kannattane tehdä mitään "maailman rikkain"-tyyppistä, koska se ei pelillisesti toimi kauhean monipuolisesti. Suku voi muutenkin olla melko suurpiirteinen, tyyliin kulkeeko jokin piirre, taito tms. suvussa.

Vähän harmittaisi enempiä paljastella tulevasta kampanjasta, koska ainakin omasta mielestäni siinä on tulossa mielenkiintoisia twistejä. Ja ne synnit tosiaan tulevat varmaankin aika vahvasti minun puoleltani, lähinnä siitä syystä, että pääasialliset pelihahmot (eli ne nykyajan jampat) eivät niitä välttämättä tiedä.

Jos mietitte omaa sukuanne ja mitä siitä tiedätte, niin se riittää vallan mainiosti, ellette tahdo tehdä enempää jekkuja ja synkkiä salaisuuksia. Voihan se olla vaan esim. että "kaikki suvun miehet ovat olleet poliiseja". Se riittää hyvin, jos se itelle kelpaa.

Kantavana ajatuksena olisi nyt siis kuitenkin saada PELAAJIEN ideat luomaan peliä. Esimerkkinä voitaisiin käyttää vaikka Sir Jacénia. Pelitapahtumat sijoittuisivat lähinnä Jasson elämään, mutta ajoittain saattaa eteen tulla tilanteita, jotka ovat peilaantuneet hänen isänsä eli lordimarkiisin ja tämän isien toimista (kuten se esim. se miekka luolien edustalla ja muutenkin hämäryys suvun historiassa). Tai toisena esimerkkinä voitaisiin pitää vaikka Redistä eli pelitapahtumat käsittelisivät Rediksen poikien tai pojan poikien tapahtumia isänsä killassa ja majataloissa.

Nyt on paha jäsennellä tarkemmin, kun oon Hämeenlinnassa, mutta kunhan pääsen kotia, niin voinen vaikka maanantain käyttää siihen, että selvennän perusideaa.

Eikö kuitenkin riitä, että PJ on ihan hemmetin innoissaan ja ideoita täynnä? Smile Lievä luova paranoia pelaajien puolesta on vaan toimivaa, koska kaiken näköisiä yllätyksiä on varmasti luvassa.
doc_cthulhu
doc_cthulhu
Lord Ultimate Admin

Viestien lukumäärä : 3219
Ikä : 40
Quote : late: mee nyt vittu paneen sitä muijaas
Registration date : 31.01.2008

http://picasaweb.google.com/lauri.maijala

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Russell E. Klug La 17 Tammi - 23:57

Jaahas vai on Latella GM-pyssy ladattuna yllätyksillä. No kyllähän tää silti selvensi asioita jonkun verran hahmon tekemistä ajatellen. Silti voin vaan kuvitella että aika tylsää tehdä ns. tavishahmo savage worldsillä. Kuitenkin suurin osa skilleistä ja edgeistäkin aika toimintapainotteisia.
Russell E. Klug
Russell E. Klug
Guild-member
Guild-member

Viestien lukumäärä : 55
Quote : As my drandfather always used to say: Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Registration date : 27.06.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Isiemme synnit -perusidea Empty Vs: Isiemme synnit -perusidea

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa