Isiemme synnit -perusidea
+3
Harkkari
Mestari Bates
doc_cthulhu
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Isiemme synnit -perusidea
Elikäs tossa hammerin ohessa olen pitkään pyöritellyt päässäni ajatusta toisesta ropekamppiksesta, jota ajattelin täällä Helsingissä vetää. En kuitenkaan oikein tunne täältä ketään ja toveri Markkanenkin jo huolensa ilmaisi killan kohtalosta, joten olisikos kiinnostusta pelata verkon kautta mieluummin tätä kampanjaa ja jättää face-to-face ropetus Hammeriin?
Ja kun sanon "tätä" niin tarkoitan tätä:
Isiemme synnit
Isiemme synnit on kuvitteelliseen Pohjois-Dakotalaiseen San Elwandon kaupunkiin sijoittuva kamppanja, joka seuraa yksittäisten pelaajahahmojen sijasta ennemminkin heidän sukuaan. Perustapahtumat sijoittuvat "nykypäivään", mutta ajoittain kampanjaan liittyviä tapahtumia saatetaan pelata niin villissä lännessä (esikuvana luonnollisesti Deadwood), kultaisella 20-luvulla ja mahdollisesti myös kaupungin tulevaisuudessa. Kaikki pelaajat siis loisivat itsellensä suvun ja pelaisivat sitten siihen kuuluvia miehiä (tai naisia).
Toinen kampanjan kantava idea on hyvin nettipelaamiseen sopiva; kaupungin muokkautuvuus hahmojen tekojen mukaan. Eli koska hahmojen suvut ovat vaikuttaneet kaupungin alueella pitkään, he tulevat kohtaamaan juurikin "isiensä syntejä". Tarkoitus olisi myöskin rakentaa kaupunkia yhdessä eli kehittää sen asukkaita, paikkoja ja tapahtumia jne. Tätä varten on wikimme varsin hyödyllinen.
Pelisysteeminä tulee olemaan Savage Worlds joustavuutensa vuoksi.
Miltäs kuullostaisi?
Ja kun sanon "tätä" niin tarkoitan tätä:
Isiemme synnit
Isiemme synnit on kuvitteelliseen Pohjois-Dakotalaiseen San Elwandon kaupunkiin sijoittuva kamppanja, joka seuraa yksittäisten pelaajahahmojen sijasta ennemminkin heidän sukuaan. Perustapahtumat sijoittuvat "nykypäivään", mutta ajoittain kampanjaan liittyviä tapahtumia saatetaan pelata niin villissä lännessä (esikuvana luonnollisesti Deadwood), kultaisella 20-luvulla ja mahdollisesti myös kaupungin tulevaisuudessa. Kaikki pelaajat siis loisivat itsellensä suvun ja pelaisivat sitten siihen kuuluvia miehiä (tai naisia).
Toinen kampanjan kantava idea on hyvin nettipelaamiseen sopiva; kaupungin muokkautuvuus hahmojen tekojen mukaan. Eli koska hahmojen suvut ovat vaikuttaneet kaupungin alueella pitkään, he tulevat kohtaamaan juurikin "isiensä syntejä". Tarkoitus olisi myöskin rakentaa kaupunkia yhdessä eli kehittää sen asukkaita, paikkoja ja tapahtumia jne. Tätä varten on wikimme varsin hyödyllinen.
Pelisysteeminä tulee olemaan Savage Worlds joustavuutensa vuoksi.
Miltäs kuullostaisi?
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Hyvältä. Oon erittäin mukana!
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Joko voi alkaa!?
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Täytyy kuule vähän suunnitella ja tuumailla hommaa. Mutta omaa sukua voi lähteä jo fundeeraamaan. Koetetaan tämän kuun aikana saada homma kulkemaan.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Count me in! Ideana sangen siisti!
Harkkari- HeviUser
- Viestien lukumäärä : 238
Ikä : 40
Quote : Minulla ei ole lupaa.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Mukana. Itse kannatan aina livenä pelaamista mutta jos nuo pohjosen runkkarit... hetkine! Sehän on vaan Santtu! SANTTU MUUTA ETELÄÄN! LÄHET MENEE NY SIELTÄ!
xami- Guild-master
- Viestien lukumäärä : 148
Ikä : 41
Quote : vitun säälittävä runkkari. hanki elämä tai tee yhteiskunnalle palvelus.
Registration date : 05.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Onhan täällä Lapanen ja Temppuki! Häh!
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
No ne ei kyllä ikinä pelaa muutenkaan.
Että kyllä se ois paree sun Santtu tänne etelään muuttaa. Tampereellakin pelaaminen tietysti onnistuu (ainakin ajoittain). Äkkiähän minä tästä sinne junailen itseni.
Että kyllä se ois paree sun Santtu tänne etelään muuttaa. Tampereellakin pelaaminen tietysti onnistuu (ainakin ajoittain). Äkkiähän minä tästä sinne junailen itseni.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Minä en junaile äkkiä mihinkään.
Mutta toki digitaalisesti olisin läsnä. Ja tietty täällä Helsingin Babyloooniassa voisin olla läsnä ruumiilisestikin.
Mutta toki digitaalisesti olisin läsnä. Ja tietty täällä Helsingin Babyloooniassa voisin olla läsnä ruumiilisestikin.
Chicken Cage of Horror- Oo hippi välillä hilijaa!
- Viestien lukumäärä : 749
Ikä : 45
Registration date : 04.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
San Coronan kaupungista laitoin jo jotain vanhoja juttuja ylös wikiin:
http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHG/Kaupungista
Lisää laittelen sitä mukaan kun jaksan synnyttää.
http://medialaisten.kuppikunta.com/laurimaijala/pmwiki.php/UHG/Kaupungista
Lisää laittelen sitä mukaan kun jaksan synnyttää.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Wartsua kyllä mieluusti jatkaisi, mutta mitenkäs se nyt sitten onnistuu? Kahta eri kamppista tuskin jaksaa yhtäaikaa ja muutenkin on jo aikaisemmin ollut todella hankalaa löytää aikaa edes sen yhden kamppiksen pelaamiseen.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Warhammeria olisi edelleenkin tarkoitus jatkaa. Mikäs pahan tappaisi? Idea olikin lähinnä, että sitä pelataan, kun pitää kuitenkin käydä Rovaniemellä. Siis silloin pelattaisiin sitä. Ja tämä olisi sitten toinen kamppis, johon ottavat osaa ne jotka jaksavat ja ehtivät.
Mainittakoon siis, että tämän kamppiksen kantava voima on samaan lokaatioon sijoittuminen, joka helpottaa huomattavasti ns. satunnaista pelaamista. Eli kaikkien pelaajien ei tarvitsekaan olla joka kerta messissä ja foorumipelaaminenkin luulisi sujuvan melkoisen mallikkaasti.
Missään nimessä ei ole siis Warzua tarkoitus hylätä! Päin vastoin. Hirmuiset juonikuviot pyörivät GayMasterinne päässä kuin viimeistä päivää!
Mainittakoon siis, että tämän kamppiksen kantava voima on samaan lokaatioon sijoittuminen, joka helpottaa huomattavasti ns. satunnaista pelaamista. Eli kaikkien pelaajien ei tarvitsekaan olla joka kerta messissä ja foorumipelaaminenkin luulisi sujuvan melkoisen mallikkaasti.
Missään nimessä ei ole siis Warzua tarkoitus hylätä! Päin vastoin. Hirmuiset juonikuviot pyörivät GayMasterinne päässä kuin viimeistä päivää!
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Niiii!!!!!!!!!!! Isiemme synnit starttiin äkkiä! Ja wartsua ku mahollista.
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
On se perkele, kun tämä ei anna enää rauhaa mulle tämä rojekti. Mulla raksuttaa koko ajan. Tässä pitäs töitä tehä, mutta mulla pyörii jo nimet ja vuosiluvut ja jenkkilän historia päässä. Stanankelettu.
Intoilen taas ihan vitusti ja paskannan paperille kaikkee shittiä ja sitten se lopahtaa ku juopuneen kikla. Innostus siis.
Mutta oispa jotain antaa ku päästään alkamaan.
Onko Laurilla ollu aikaa puuhata projektia sen pidemmälle, mitä se on edenny tuolla wikissä?
Intoilen taas ihan vitusti ja paskannan paperille kaikkee shittiä ja sitten se lopahtaa ku juopuneen kikla. Innostus siis.
Mutta oispa jotain antaa ku päästään alkamaan.
Onko Laurilla ollu aikaa puuhata projektia sen pidemmälle, mitä se on edenny tuolla wikissä?
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
On joo, mutten ole vielä saanut esille. Koetan tässä niitä naputella kaikkien tietoon, kunhan ehdin. Kyseinen kaupunkihan kuitenkin pohjautuu cyberpunkia varten suunnittelemaani sityyn, josta aikanaan jalostin tapahtumapaikan myös Deadlandsiin. Eli matskua siitä, mihin kaupunki menee ja mistä se tulee, on kyllä kohtalaisesti.
Yritän vielä tänään/huomenna saada tavaraa ilmoille, että helpottuu tuumiminen.
edit: Juurikaan muokkaamatta heitin kehiin San Elwandon(<-linkki) kuvauksen. Joka muuten on itseasiassa tehty jo ennen kuin Deadwoodista on ollut tietoakaan, muistaakseni vuonna 2003?
Yritän vielä tänään/huomenna saada tavaraa ilmoille, että helpottuu tuumiminen.
edit: Juurikaan muokkaamatta heitin kehiin San Elwandon(<-linkki) kuvauksen. Joka muuten on itseasiassa tehty jo ennen kuin Deadwoodista on ollut tietoakaan, muistaakseni vuonna 2003?
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Kysymys: Onko tarkotus vetää steampunk -meininkiä (ei sillä omiin suunnitelmiin ole kaiketi merkitystä), silloin 1800-luvun puolella?
Onko San Coronan nykypäivää 2008-2009?
Onko San Coronan nykypäivää 2008-2009?
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Kysymyksessä on nykypäivä ilman mitään steampunkia historiassa. Tai noh, saattaa siellä jotakin olla, mutta esikuvana voitaisiin sanoa olevan GTA3 (ja ehkä4) sillä poikkeuksella, että aseet ja tappaminen on täysin nollissa. Eli tappajat joutunevat linnaan melko nopsaan. CSI kun toimii normaalisti myös SA:ssa.
Eli tarkoitus olisi tosiaan pelata nykypäivään sijoittuvia tapahtumia, joissa ihmiset joutuvat ongelmiin, joista osa on tosiaan aiheutunut heidän isiensä tekemisistä.
Luonnollisesti kaupungilla on myös oma historiansa, joka selviää hahmoille pelin edetessä (kuka muka kotikaupunkinsa historiaa tuntee sitä enempiä tutkimatta).
Eli tarkoitus olisi tosiaan pelata nykypäivään sijoittuvia tapahtumia, joissa ihmiset joutuvat ongelmiin, joista osa on tosiaan aiheutunut heidän isiensä tekemisistä.
Luonnollisesti kaupungilla on myös oma historiansa, joka selviää hahmoille pelin edetessä (kuka muka kotikaupunkinsa historiaa tuntee sitä enempiä tutkimatta).
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Joops. Eli niinkuin ajattelinkin. Kohta alkaa paukkua..
Mestari Bates- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 1658
Ikä : 43
Registration date : 01.02.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Miks amerikassa pittää olla kaupungin? Tulee näppylöitä. Jenkit on ihan pepusta, näen niitä kovaäänisiä maailmanomistajia päivittäin töissä. Vituttaa ja silleen koko sakki.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Voi sinua epätoivoista turjaketta. Jos noin kovasti asia kiukuttaa, niin eihän sitä ole pakko pelata laisinkaan.
Ja kun kerran jäi epäselväksi ihmisille, niin kerrattakoon vielä, ettei peli pohjaudu mihinkään tv-sarjaan. Lähinnä meinasin tapaa tarkastella asioita.
Isiemme synnit on kokeellinen roolipelikampanja, joka sijoittuu Yhdysvaltalaiseen suurkaupunkiin, San Coronaan, ja eri vaiheisiin sen historiaa. Pelaajat luovat itselleen nykypäivään sijoittuvan hahmon ja rakentavat suvun tämän ympärille.
Pelin tarkoituksena on käsitellä tämän nykypäiväisen hahmon seikkailuja ja ongelmia, joista osa johtuu hänen isiensä päätöksistä. Eli hahmojen isät ovat aikoinaan joutuneet tekemään valintoja, joiden vaikutukset näkyvät vasta nykypäivässä.
Kyseessä ei siis ole räiskintäpeli, vaan oikeasti ROOLIpeli, jossa syy/seuraus on kokoajan läsnä hahmojen omien toimien kautta.
Ja kun kerran jäi epäselväksi ihmisille, niin kerrattakoon vielä, ettei peli pohjaudu mihinkään tv-sarjaan. Lähinnä meinasin tapaa tarkastella asioita.
Isiemme synnit on kokeellinen roolipelikampanja, joka sijoittuu Yhdysvaltalaiseen suurkaupunkiin, San Coronaan, ja eri vaiheisiin sen historiaa. Pelaajat luovat itselleen nykypäivään sijoittuvan hahmon ja rakentavat suvun tämän ympärille.
Pelin tarkoituksena on käsitellä tämän nykypäiväisen hahmon seikkailuja ja ongelmia, joista osa johtuu hänen isiensä päätöksistä. Eli hahmojen isät ovat aikoinaan joutuneet tekemään valintoja, joiden vaikutukset näkyvät vasta nykypäivässä.
Kyseessä ei siis ole räiskintäpeli, vaan oikeasti ROOLIpeli, jossa syy/seuraus on kokoajan läsnä hahmojen omien toimien kautta.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Mihinkäs formaattiin tämä suku nyt sitten pitäisi rakentaa? Millaista tietoa pitäisi olla per paviaani, jotta ne pelissä toimisivat muuttujina tai miten nyt sitten oletkaan ajatellut? Kuinka tarkka elämä ja teot pitäisi kirjoittaa esi-isistä, jotta niillä oikeasti olisi vaikutusta peliin? Itse en tunne koko kaupungin historiaa, joten vaikea keksiä esi-isille syntejä, jotta ne nivoituisivat peliin ja historiaan. Vaiko onko kenties tarkoitus pelata nämä esi-isiät, tyyliin sukupolvi kerrallaan? Siinä kyllä menee ikä ja terveys... En mää nyt tajuu, laita joku esimerkki, niin käytetään sitä pohjana.
Markkane- Rumour Master of the Guild
- Viestien lukumäärä : 2161
Ikä : 50
Quote : Olemme päätyneet metsään. Ja yöllä saapuvat sudet.
Registration date : 31.01.2008
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Siis joo. Pointtihan on nimenomaan siinä, ettei koko kaupunkia oikeastaan ole. Tarkoitus olisi siis muodostaa kaupunki ihan pelaajien ehdoilla. Mulla on toki omat suunnitelmani ja sitä rataa. Nyt on siis mahdollisuus suurpiirteiseen kontribuutiopeliin. Esim. joskus aikoinaan Sami halusi roolipelissä muodostaa pääkallokultin, niin nyt siihen olisi hyvät tsäänssit.
Tarkoitus kuitenkin on, että nykyaikaan sijoittuvat pelihahmot ovat kohtalaisen tavallisia pulliaisia. Eli suvusta ei kannattane tehdä mitään "maailman rikkain"-tyyppistä, koska se ei pelillisesti toimi kauhean monipuolisesti. Suku voi muutenkin olla melko suurpiirteinen, tyyliin kulkeeko jokin piirre, taito tms. suvussa.
Vähän harmittaisi enempiä paljastella tulevasta kampanjasta, koska ainakin omasta mielestäni siinä on tulossa mielenkiintoisia twistejä. Ja ne synnit tosiaan tulevat varmaankin aika vahvasti minun puoleltani, lähinnä siitä syystä, että pääasialliset pelihahmot (eli ne nykyajan jampat) eivät niitä välttämättä tiedä.
Jos mietitte omaa sukuanne ja mitä siitä tiedätte, niin se riittää vallan mainiosti, ellette tahdo tehdä enempää jekkuja ja synkkiä salaisuuksia. Voihan se olla vaan esim. että "kaikki suvun miehet ovat olleet poliiseja". Se riittää hyvin, jos se itelle kelpaa.
Kantavana ajatuksena olisi nyt siis kuitenkin saada PELAAJIEN ideat luomaan peliä. Esimerkkinä voitaisiin käyttää vaikka Sir Jacénia. Pelitapahtumat sijoittuisivat lähinnä Jasson elämään, mutta ajoittain saattaa eteen tulla tilanteita, jotka ovat peilaantuneet hänen isänsä eli lordimarkiisin ja tämän isien toimista (kuten se esim. se miekka luolien edustalla ja muutenkin hämäryys suvun historiassa). Tai toisena esimerkkinä voitaisiin pitää vaikka Redistä eli pelitapahtumat käsittelisivät Rediksen poikien tai pojan poikien tapahtumia isänsä killassa ja majataloissa.
Nyt on paha jäsennellä tarkemmin, kun oon Hämeenlinnassa, mutta kunhan pääsen kotia, niin voinen vaikka maanantain käyttää siihen, että selvennän perusideaa.
Eikö kuitenkin riitä, että PJ on ihan hemmetin innoissaan ja ideoita täynnä? Lievä luova paranoia pelaajien puolesta on vaan toimivaa, koska kaiken näköisiä yllätyksiä on varmasti luvassa.
Tarkoitus kuitenkin on, että nykyaikaan sijoittuvat pelihahmot ovat kohtalaisen tavallisia pulliaisia. Eli suvusta ei kannattane tehdä mitään "maailman rikkain"-tyyppistä, koska se ei pelillisesti toimi kauhean monipuolisesti. Suku voi muutenkin olla melko suurpiirteinen, tyyliin kulkeeko jokin piirre, taito tms. suvussa.
Vähän harmittaisi enempiä paljastella tulevasta kampanjasta, koska ainakin omasta mielestäni siinä on tulossa mielenkiintoisia twistejä. Ja ne synnit tosiaan tulevat varmaankin aika vahvasti minun puoleltani, lähinnä siitä syystä, että pääasialliset pelihahmot (eli ne nykyajan jampat) eivät niitä välttämättä tiedä.
Jos mietitte omaa sukuanne ja mitä siitä tiedätte, niin se riittää vallan mainiosti, ellette tahdo tehdä enempää jekkuja ja synkkiä salaisuuksia. Voihan se olla vaan esim. että "kaikki suvun miehet ovat olleet poliiseja". Se riittää hyvin, jos se itelle kelpaa.
Kantavana ajatuksena olisi nyt siis kuitenkin saada PELAAJIEN ideat luomaan peliä. Esimerkkinä voitaisiin käyttää vaikka Sir Jacénia. Pelitapahtumat sijoittuisivat lähinnä Jasson elämään, mutta ajoittain saattaa eteen tulla tilanteita, jotka ovat peilaantuneet hänen isänsä eli lordimarkiisin ja tämän isien toimista (kuten se esim. se miekka luolien edustalla ja muutenkin hämäryys suvun historiassa). Tai toisena esimerkkinä voitaisiin pitää vaikka Redistä eli pelitapahtumat käsittelisivät Rediksen poikien tai pojan poikien tapahtumia isänsä killassa ja majataloissa.
Nyt on paha jäsennellä tarkemmin, kun oon Hämeenlinnassa, mutta kunhan pääsen kotia, niin voinen vaikka maanantain käyttää siihen, että selvennän perusideaa.
Eikö kuitenkin riitä, että PJ on ihan hemmetin innoissaan ja ideoita täynnä? Lievä luova paranoia pelaajien puolesta on vaan toimivaa, koska kaiken näköisiä yllätyksiä on varmasti luvassa.
Vs: Isiemme synnit -perusidea
Jaahas vai on Latella GM-pyssy ladattuna yllätyksillä. No kyllähän tää silti selvensi asioita jonkun verran hahmon tekemistä ajatellen. Silti voin vaan kuvitella että aika tylsää tehdä ns. tavishahmo savage worldsillä. Kuitenkin suurin osa skilleistä ja edgeistäkin aika toimintapainotteisia.
Russell E. Klug- Guild-member
- Viestien lukumäärä : 55
Quote : As my drandfather always used to say: Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Registration date : 27.06.2008
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa